Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Barbera Wijk - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Barbera Wijk - WaarBenJij.nu

Malang

Blijf op de hoogte en volg Barbera

14 September 2014 | Indonesië, Malang

Vanuit Yogya hebben we een minibusje besteld naar Malang, onze volgende bestemming. De trein vertrok alleen midden in de nacht en de reguliere bus zou er bijna twaalf uur over doen, zodat de minibus met een geschatte reistijd van acht uur de beste optie leek. Helaas was de praktijk minder rooskleurig en toen we vele stops verder en vier uur later nog maar in Solo waren, hadden we het angstige vermoeden dat dit een hele lange rit ging worden. We waren om acht uur 's ochtends vertrokken en kwamen uiteindelijk tegen tien uur 's avonds bij ons hotel aan, waar we dan wel weer netjes afgezet werden. Oeffffff.... Eindelijk....
Malang bleek een onverwacht leuke stad. Een verkeersdrukte als in Jakarta en Yogyakarta, maar veel verzorgder en mooier aangelegd. Niet alleen de prachtig aangeplante Ijen-boulevard met de schitterende oude koloniale woningen, maar ook de buurt rond ons hotel en het stadscentrum rondom het hoofdplein zagen er mooi uit. De eerste volle dag in Malang hebben we dan ook gebruikt om dit alles goed te bekijken. Maar daarnaast moesten we ook op zoek naar een mooie meerdaagse excursie, want vooral hier in de omgeving is heel veel te zien! Het tourbureau dat wij op het oog hadden bleek die dag net tot 19.00 dicht, maar omdat andere bureaus niet hadden wat we zochten, zijn we om 19.00 terug gegaan. Goede keus want we werden erg goed geholpen en er werd voor ons een vijfdaagse excursie op maat gemaakt! We waren zo onder de indruk dat we vergaten te onderhandelen maar het was precies wat we wilden en helemaal privé, met eigen chauffeur en gids, en we konden de dag erop om 0.00 uur al vertrekken en Malang alweer achter ons laten. Op naar de Javaanse natuurwonderen!