Aankomst - Reisverslag uit West Jerusalem, Israel van Barbera Wijk - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit West Jerusalem, Israel van Barbera Wijk - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Barbera

Blijf op de hoogte en volg Barbera

16 Juli 2013 | Israel, West Jerusalem

Eergisteren zijn we in het begin van de avond aangekomen op het vliegveld van Tel Aviv, vanaf waar we met een bus naar Jeruzalem konden gaan. Gelijk viel al op dat dit een veel meer gestructureerd land is dan Egypte of Marokko, want alles liep op rolletjes: we konden gelijk alles vinden, de bus was op tijd en de prijs klopte ook. Zelfs iemand die ons bij de halte wilde helpen bleek geen commercieel oogmerk te hebben, maar was gewoon hulpvaardig. Hoera! Na een ritje van veertig minuten kwamen we aan in Jeruzalem en ook daar liep alles gesmeerd want we konden het hostel zonder problemen vinden. Het enige was dat het verder lopen was dan we dachten omdat de nummers hier niet per huis gaan maar per blok, dus was 200 nummers eigenlijk wel erg ver... Gelukkig ligt het hostel heel leuk, midden in het 'moderne' stadscentrum.
Nadat we de spullen in het hostel gedropt hadden, zijn we de Israëlische keuken gaan uitproberen en dat was meteen een goede kennismaking! Wat lekker! Als aubergine-fan kom je hier goed aan je trekken en ik had dan ook een zalige schotel met gevulde aubergine. Jeroen had een enorme portie fish and chips, zag er ook goed uit. Daarna zijn we op een terras neergestreken met live muziek en dat was erg gezellig, en de stemming zat er bij iedereen goed in wat er gingen heel wat voetjes van de vloer daar midden op straat! De mensen zijn wat uitbundiger dan ik in eerste instantie had verwacht. Moe van de reis zijn we daarna ons bed ingekropen.

• 16 Juli 2013 - 22:23

Hans En Ank:

hoi barbera en jeroen

Fijn om te horen dat alles zo prettig is geregeld.
    Zie uit naar je ervaring met de israelische keuken.
    Is het levensonderhoud even duur als hier of niet te vergelijken.
    We wachten met spanning op je vervolgverhaal.

groetjes ank en hans en een poot van Flip

• 16 Juli 2013 - 22:49

Maaike:

Klinkt goed!!! Jullie derde verhaal ook al gelezen... ik kijk nu al uit naar de foto's! Moet een bijzondere ervaring zijn!! Recepten altijd welkom;-) geniet ervan!!